3 wijze lessen van een interimmer
Interimmers kunnen veel van elkaar leren. Juist doordat je zoveel verschillende bedrijven ziet, werkt aan diverse opdrachten en veel verschillende situaties meemaakt. Door al deze ervaringen vind je bij elkaar veel inspiratie. Zo heeft ook interimmer Sharon van Sprang al veel ervaring opgedaan haar loopbaan. Haar 3 wijze lessen? Je leest ze hieronder.
De meest harde les
Start op tijd met het vinden van je nieuwe opdracht en zorg dat je zichtbaar blijft. Bijvoorbeeld via LinkedIn. Je hebt het vast weleens meegemaakt dat je opdracht is bijna afgerond en geen tijd hebt besteed aan het vinden van een nieuwe opdracht. Dus zorg dat je tijdig weer in de lucht komt in je netwerk en laat weten dat je weer beschikbaar bent voor en nieuwe rol. Kijk dus altijd vooruit!
- Blijf netwerken.
- Blijf actief op Linkedin en zorg dat je je expertstatus hoog houdt door regelmatig iets te delen op jouw expertisevlak.
- Blijf goed connected met onder andere de bureaus die potentiële opdracht voor je hebben.
- Begin 2 tot 3 maanden van tevoren met het zoeken naar een nieuwe opdracht.
De leukste les
Recent ben ik via SchaalX gestart bij C.H. Robinson. Ik heb daar geleerd dat je vanaf het eerste moment ook de sales afdelingen moet betrekken bij de online campagnes die ik verzorg. Want dan gaan ze keihard voor je. C.H. Robinson is een super internationaal bedrijf in de logistieke branche. Het ene uur ben ik met Amerika aan het bellen en volgende moment met Spanje. De marketingcampagnes in Europa zijn voornamelijk mijn verantwoordelijkheid. Focus voor de campagnes is leads generatie. Het is dus heel belangrijk dat de leads worden opgevolgd door de desbetreffende landen. Als je de afdeling sales vanaf het begin betrek bij het bouwen van een campagne, krijg je heel veel goodwill.
Superleuk om te zien dat marketing en sales hartstikke goed met elkaar samen kunnen werken. Echter is het belangrijk dat je elkaar betrekt in het proces en goed aangeeft wat je van elkaar nodig hebt.
De meest waardevolle les
Dat ik in een internationale omgeving goed op mijn plek zit, dat ik een bouwer ben en er goed in ben. Geef mij een opdracht met kaders, een budget en een doelstelling dan geef ik de invulling aan hoe je dit het beste kunt bereiken.
Binnen dit bedrijf zijn we de marketingafdeling voor Europa helemaal van scratch aan het opzetten. Ik voel me als vis in het water en bedenk de ene na de andere oplossing. Met als doel een duidelijke procedure te vormen voor het nieuwe marketingteam zodat zij C.H. Robinson Europa naar de next level brengen.