Energiedirect.nl (onderdeel van Essent) is al een aantal jaren geleden gestart met versnelling in digitale marketing. Het merk is nu vooral bezig met digitale excellentie in plaats van versnelling zoals we dat vanuit SchaalX noemen in ons trendrapport Digital Insights 2020. De ingezette koers ‘voor’ Corona wordt ‘gewoon’ doorgezet. Leonoor van den Bogaard, Marketing Directeur energiedirect.nl “Ik ben er trots op dat het ons lukt om deze koers vast te houden, ook nu in Corona-tijd. Het thuiswerken heeft dit zeker niet vertraagd”.

 

In gesprek met Leonoor van de Bogaard die sinds 1 oktober als Marketing Directeur verantwoordelijk is voor alle marketing activiteiten energiedirect.nl. Ze heeft de afgelopen tijd gebouwd aan een sterk team en haar ambitie is nu gericht op de groei en ontwikkeling hiervan. Natuurlijk ook op het verbeteren van marketingresultaten die er, overigens, al goed voorstaan voor het merk.

Wat staat er op de Marketing agenda van energiedirect.nl?
Energiedirect.nl is volop aan de slag met o.a. conceptontwikkeling, neuromarketing en personalisatie in de marketingfunnel. Waarbij de diverse marketingkanalen in de strategische marketingfunnel (see-think-do) zijn geïntegreerd. Fantastische toekomstgerichte ontwikkelingen in het vakgebied waar energiedirect.nl snel en creatief op inspeelt.

Is jullie marketingkoers gewijzigd door Corona?
Leonoor: “Ik ben er heel trots op dat we onze koers hebben kunnen vasthouden en vrij smooth de overgang naar volledig thuiswerken hebben gemaakt. We hadden al de juiste tools om locatie onafhankelijk te werken en dat merk je in deze situatie. Eigenlijk waren we in een week omgeschakeld”.  Wel zijn we een hecht team en missen we het directe persoonlijk contact – voorlopig moeten we het nog even doen met virtuele borrels en meetings helaas…

Qua marketing communicatie heeft energiedirect.nl ook pijlsnel aanpassingen gedaan. ‘Daarbij zijn we er samen met Superheroes in geslaagd een mooie aangepaste campagne neer te zetten die bij ons merk past. Ook in  de inzet van kanalen is geschakeld, waarbij we een verschuiving hebben gezien naar nog meer online. We volgen de beweging in de markt op de voet en passen ons daarop aan. Eigenlijk deden we dat ook altijd al, nu vraagt het alleen wel een verscherpte blik omdat de impact van Corona op de maatschappij groot is”.

Welke ontwikkelingen zie je de afgelopen weken?
“De online klantervaring was al belangrijk en is nu nog belangrijker geworden. We werken dan ook nauw samen met de collega’s van het Customer Experience team om ervoor te zorgen dat we onze klanten optimaal blijven servicen. Bij energiedirect.nl ligt de focus vooral op online dus ook vanuit digital marketing kijken en denken we hierin mee”.

Je ziet in de markt veel meer aandacht voor conversie marketing, hoe is dat bij energiedirect.nl?
Conversie marketing is key, daar zijn we zeker veel mee bezig. Continue testen en optimaliseren. We blijven leren en vinden altijd weer manieren om te verbeteren. En daarbij blijft de klantverwachting zich ook door ontwikkelen, dus daarop moeten we blijven schakelen.  Ook zijn we bezig met nog scherpere funnel-integratie en see-think-do strategie.

Je zit sinds oktober in deze nieuwe rol, wat maakt deze rol leuk?
Het is een ontzettend leuke rol, allereerst door het team waarmee we werken. Allemaal ijzersterke professionals die gedreven zijn om continue zaken te verbeteren voor onze klanten. We zijn als team in de breedte verantwoordelijk voor de marketing activiteiten van energiedirect.nl, van het ontwikkelen en testen van nieuwe proposities, tot conversie optimalisatie, web development en het maken van opvallende brand campagnes. Dat maakt dat we samen echt impact kunnen maken!

In samenwerking met Leonoor van den BoogaardMarketingdirecteur energiedirect.nl

Energiedirect werkt aan excellentie in online marketing