LinkedIn heeft voor het eerst in 5 jaar een redesign gebracht. Het redesign bevat een moderne look & feel en handige nieuwe functionaliteiten. Benieuwd wat het idee achter dit redesign is en wat er precies veranderd is? Ik vertel het je!

Het community-gevoel van LinkedIn
Toen LinkedIn in 2003 werd gelanceerd, was het idee dat mensen zakelijk een community konden vormen. LinkedIn verbindt professionals uit de hele wereld met elkaar en fungeert als online CV, visitekaartje en vacature-overzicht. Dit maakt LinkedIn ‘s werelds grootste professionele netwerksite. Het gevoel van community en verbondenheid is van belang voor LinkedIn en dient behouden en gesterkt te worden.

Een nieuw design
Allereerst valt op dat LinkedIn’s kleurenpallet veranderd is. Er worden warme kleuren gebruikt, waarbij blauw en groen worden ingezet om actie- en selectiemogelijkheden aan te geven. Daarnaast is het persoonlijk overzicht schoner en witter, waardoor de focus meer ligt bij jou als gebruiker en jouw netwerk.

Naast kleurgebruik, zijn er nieuwe visuals toegevoegd aan het design. Deze visuals geven de huidige wereld goed weer, waarbij is nagedacht over etniciteit en verschillende beroepen. Ook zijn de vormen die er gebruikt worden op LinkedIn ronder, wat een menselijke en vriendelijke uitstraling heeft. Al met al maken deze veranderingen dat je als gebruiker een betere ervaring hebt met LinkedIn, omdat het design moderner en intuïtiever aandoet.

LinkedIn laat weten dat er binnenkort nog een donkere modus van dit redesign gelanceerd wordt.

Nieuwe functionaliteiten
Berichten sturen & video meetings – LinkedIn zag afgelopen jaar een stijging van 25% in de verstuurde berichten via het platform. Hier spelen ze op in door nieuwe mogelijkheden voor het versturen van berichten toe te voegen om te kunnen verbinden Zo kun je als gebruiker nu reageren op berichten door middel van emojis en kun je een video-meeting toevoegen aan een bericht zodat je elkaar direct visueel kunt ontmoeten.

Verzonden berichten bewerken en verwijderen – Ook is het makkelijk gemaakt om een verzonden berichten te bewerken of te verwijderen, alsook je ontvangen berichten beter in te delen. Bovendien zijn in-line message waarschuwingen toegevoegd ter veiligheid om ongepaste of gevaarlijke berichten te identificeren.

Zoek-updates – Naast deze nieuwe functionaliteiten voor berichten, zijn er ook zoek-updates toegevoegd. De gedachtegang hierbij is: het moet gemakkelijker worden voor de gebruiker om alles wat beschikbaar is gesteld op LinkedIn te vinden. Op deze manier krijgt een gebruiker inzicht in uitgebreide zoekresultaten betreffende werk, mensen, groepen, evenementen, opleidingen en relevante content.

Zoekfilters in de app – Eerder was het al zo dat je op de Linkedin website bepaalde zoekfilters kon toevoegen, bijvoorbeeld wanneer je op zoek was naar werk in een bepaalde branche. Binnenkort zijn deze zoekfilters ook beschikbaar gesteld voor de LinkedIn-app. Zo wordt het voor de gebruiker steeds gemakkelijker om de juiste informatie te vinden.

Gebruiksgemak
Duidelijk wordt dat het nieuwe design en de nieuwe functionaliteiten het gebruiksgemak optimaliseren. Het redesign geeft een sterke basis om een community te blijven bouwen en te blijven verbinden. Zo wordt het gemakkelijker voor professionals wereldwijd om nieuwe kansen te blijven ontdekken!

Dit moet je weten over het nieuwe design van LinkedIn