Lezen in de meivakantie? Deze marketingboeken zijn een aanrader
Denk jij ook vaak ‘ik wil meer boeken lezen’? Wij ook. En vele anderen met ons. Heerlijk even wegduiken in een zorgvuldig opgesteld verhaal. Geïnspireerd raken, kennis opdoen en daarna met hernieuwde creativiteit naar jouw doelen en taken kijken. Gelukkig staat de vakantie nu voor de deur: tijd voor een goed boek! Deze marketingboeken raadt Ment Kuiper jou anno 2021 aan.
Key Performance Illusies – Ontdek de ‘dark side’ van performance management (door Coen de Bruijn)
Met KPI’s heeft menig marketeer een haat-liefde verhouding. We weten dat het belangrijk is om prestatie te meten, maar als het puntje bij het paaltje komt is het knap lastig om in te schatten wat het resultaat of de performance van een strategie gaat worden. In dit boek lees je hoe je KPI’s ook daadwerkelijk laat spreken, waarom je de impact van KPI’s in ogenschouw moet nemen en word je aan het denken gezet over hoe je op je eigen strategie meer vat krijgt.
Ondernemen met Impact – leiderschapslessen van een ondernemer met een missie (door Arko van Brakel)
“De definitie van succes in dit boek is dat iedereen in jouw organisatie of team zich kan ontplooien.” In dit boek ontdek je dat het organogram dat je in veel organisaties nog ziet, in de vorm van een hark, niet meer van deze tijd is. Met behulp van inzichten van meerdere erkende theoretici en wetenschappers, aangevuld met ervaringen van deskundigen uit de praktijk helpt het boek iedereen die in het bedrijfsleven werkzaam is inzien waarom impact belangrijker is dan macht.
De intelligente datagedreven organisatie – Handboek voor Artificial Intelligence, BI en Data Science (door Daan van Beek)
Na ruim 420 pagina’s ben je op de hoogte van de bouwstenen om van jouw organisatie een intelligente datagedreven organisatie te maken. We leven in een wereld waarin we besluiten, op ieder niveau, baseren op data. Inzicht in de verwerking en toepassing ervan is daarmee onmisbaar geworden. Aan de hand van zijn BI-cyclus schetst de schrijver in dit boek hoe data in 15 stappen verwerkt worden en de vele aspecten die hierbij komen kijken.
De CX Travel Guide – avontuurlijk handboek om aan de slag te gaan met CX (door Nienke Bloem, Eveline van Damme & Karolien van der Ouderaa)
Als marketeer ben je betrokken bij klanten: van werven tot en met behouden. De experience is hierbij een steeds belangrijkere factor voor succes. Daarom lees je in dit boek hoe je, aan de hand van het CX-framework, jouw eigen CX-strategie en aanpak onder de loep neemt. Heb je nog geen CX-strategie? Dan biedt dit boek je de handvatten en templates die je nodig hebt om je beginnen aan jouw strategie. Theorie en praktijk komen samen in dit boek.
Marketingplan op 1 A4 (door Ment Kuiper)
Je eigen boek aanraden? Alleen als je er echt in gelooft. Marketingplan op 1 A4 helpt je op basis van een duidelijke structuur bij het schrijven van een marketingplan dat wél gelezen en gedragen wordt. Want meer gestructureerde marketing- en communicatieplannen leiden tot grotere successen, betere acceptatie door collega’s en management en snellere implementatie.
Trenddocument: Digitale trends en ontwikkelingen in marketing en communicatie
Lees jij liever over meerdere trends en ontwikkelingen in één Keer? Voor de snelle lezer schrijft Ment jaarlijks het Digital Insights trenddocument. Wil je de geïnspireerd raken door trends en ontwikkelingen in marketing en communicatie? Aan de hand van de negen trends in zijn trendrad 2021 biedt Ment je handvatten en overwegingen die je kunt toepassen op jouw eigen strategie en praktijk.